منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

فیلر زیر چشم شامل مجموعه‌ای از ترکیبات است که با هدف کاهش چین و چروک ، کبودی، سیاهی و فرورفتگی زیر چشم به این ناحیه‌ تزریق می‌شود و بصورت موقتی موجب ایجاد ظاهری روشن‌تر و جوان‌تر می‌شود. انواع مختلفی از فیلرهای زیر چشم موجود هستند که در کشورهای مختلف برای جوانسازی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فیلرها یا پرکننده های پوستی با توجه به ساختاری که دارند؛ دسته بندی می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع فیلرها

با توجه به اینکه این فیلرها هر کدام مزایا و معایب خود را دارند بنابراین نیاز است به شناخت کلی از هر یک داشته‌باشیم. در ادامه مزایا و معایب هر فیلر را به صورت کلی بیان می‌کنیم.

تزریق فیلر زیر چشم از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع فیلر و مهارت پزشک در تزریق ، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی نسبتاً ماندگاری در زیر چشم دست یابید.

مزایا و معایب تزریق فیلر هیالورونیک اسید در زیر چشم

مزایای این فیلرها این است که شفاف هستند و برای پزشک نیز کارکردن با آن راحت‌تر است. ظاهری طبیعی دارند و در صورتی که مشکلی پس از تزریق وجود داشته‌باشد به راحتی می‌توان آن را رفع کرد.
از معایب این فیلرها این است که نسبت به سایر فیلرها کمترین زمان ماندگاری را دارد که بین 9 ماه تا یک سال است و پس از آن جذب بدن می‌شوند.

تزریق فیلر زیر چشم

مزایا و معایب تزریق فیلرهای پلی-L- لاکتیک اسید در زیر چشم

مزایای این فیلرها این است که بصورت چشم‌گیری تولید کلاژن را تقویت می‌کند. همچنین اثرات آن پس از چند روز از بین می‌رود اما نتایج تزریق آن نسبت به هیالورونیک اسید ماندگاری بالاتری دارد.
معایب این فیلرها این است که ضخامت بیشتری نسبت به هیالورونیک اسید دارند و در برخی موارد ممکن است در زیر چشم ایجاد پف و برآمدگی کند. این فیلرها طول عمری حدودا 2 ساله دارند.

مزایا و معایب تزریق فیلرهای کلسیم هیدروکسیل آپاتایت در زیر چشم

از مزایای این فیلرها این است که این است که نسبت به هیالورونیک اسید ماندگاری بیشتری دارند (بین 12 تا 18 ماه).
از معایب این فیلرها نیز این است که ضخامت بیشتر آن نسبت به سایر فیلرها باعث سخت‌شدن شکل‌دهی به آن، از جمله اگر پزشک جراح تجربه‌ی کافی نداشته‌باشد می‌شود. همچنین ممکن است موجب تشکیل گره‌های زیرپوستی در محل تزریق شوند. برخی پزشکان نیز از ظاهر بیش‌ اندازه سفید این فیلرها بعنوان عیب این نوع فیلرها یاد می‌کنند.

مزایا و معایب فیلرهای چربی جهت استفاده در زیر چشم

این نوع فیلرها بیشترین طول عمر را پس از استفاده در زیر چشم دارند که حدود سه سال است اما برای به دست آوردن چربی نیاز به لیپوساکشن خواهدبود.

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

فرد قبل از تزریق هر نوع فیلری باید پزشک خود را از حساسیت‌ها و آلرژی خود، در صورت وجود، مطلع کند. بیشتر عوارض فیلرها جزئی و موقت هستند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

علائم کبودی و پف‌کردگی بطور طبیعی حدود یک هفته بعد از تزریق از بین می‌روند.
در صورتی که فیلر نزدیک به سطح پوست تزریق شده‌باشد می‌تواند باعث ایجاد ظاهری آبی‌رنگ یا پف‌کرده شود.
در کنار عوارض خفیف و جزئی، ممکن است عوارض جدی و خطرناکی نیز پس از تزریق فیلر چشم بروز کند. مانند:

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

در نهایت باید توجه داشت که هیچ دارو و یا روش درمانی بدون نقص یا عارضه نیست. بسیاری از افرادی که از فیلرهای زیر چشم استفاده می‌کنند علائم جزئی از خود بروز می‌دهند که بسیار سریع و آسان رفع می‌شوند. از طرفی عوارض شدیدتر می‌توانند با روش‌هایی مانند تزریق هیالورونیداز برطرف شوند. در موارد نادری نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیر ممکن است بروز کند. بهترین راه پیشگیری از بروز این عوارض، انتخاب پزشک باتجربه است. در صورتی که عوارضی پس از تزریق فیلر وجود داشته‌باشد حتما باید با پزشک متخصص مشورت نمود و از هرگونه خوددرمانی اجتناب کرد.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

باباجانیان [ 1402-08-04 ]
سلام من تزریق فیلر برای گودی زیر چشمم استفاده کردم بسیار نتیجه مثبتی داشت ولی شنیدم تزریق چربی هم خیلی عالیه برای رفع گودی زیر چشم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465