صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در سنندج / آیا بهترین روش درمان میگرن تزریق بوتاکس است؟

آیا بهترین روش درمان میگرن تزریق بوتاکس است؟

بوتولینوم توکسین تیپ A یا بوتاکس ( Botox ) در سال 2010 برای درمان بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن توسط FDA تاییدیه گرفت و هم اکنون در سرتاسر دنیا یکی از جدیدترین متدروز درمان میگرن محسوب می شود. اگر شما سابقه میگرن دارید؛ این روش درمانی می تواند به شما کمک کند. برای اطلاع از مطالب بیشتر در این خصوص شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌نماییم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس دارویی تزریقی است که از باکتری سمیِ کلوستریدیوم بوتولینوم (Clostridium botulinum) تهیه می‌شود. بوتاکس بعضی از پیام‌های شیمیایی اعصاب را مسدود می‌کند و باعث فلج‌شدن موقتی ماهیچه‌ها می‌شود. در دهه ۹۰ و ابتدای سال‌های حدود ۲۰۰۰ میلادی، بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت محبوبیت پیدا کرد.

اما بعضی افرادی که سردردهای میگرنی داشتند، بعد از تزریق بوتاکس برای برطرف‌کردن چروک پیشانی خود، متوجه شدند که علائم میگرن در آنها کاهش پیدا کرده است. این امر باعث شد پژوهشگران به این فکر بیفتند که اثر تزریق بوتاکس را در درمان میگرن مطالعه کنند. امروزه، بوتاکس در درمان اختلالاتی مانند اسپاسم‌های مکرر گردن، پریدن پلک و مثانه بیش‌فعال استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۰، سازمان غذا و داروی آمریکا درمان میگرن با بوتاکس را تأیید کرد.

تزریق بوتاکس چگونه از سردرد میگرنی جلوگیری میکند؟

تزریق بوتاکس با مکانیسم فلج کردن عضلات باعث شل شدن آنها و جلوگیری از انقباض آنها میشود. ولی در مطالعات انجام شده مشخص گردید که عمل پیشگیری از سردرد بوتاکس با مکانیسم دیگری انجام میشود و آن جلوگیری از آزاد شدن سیگنالهای درد در پایانه های عصبی سر و گردن است، بنابراین استفاده از بوتاکس در کاهش سردرد، بیشتر از آنکه به شل شدن عضلات مربوط باشد ناشی از کاهش انتقال سیگنالهای درد به نخاع میباشد.

آیا میدانید تزریق بوتاکس در نواحی خاص درمان میگرن است؟

امروزه بوتاکس تنها برای رفع چین و چروک پوست به کار نمی رود، بلکه بسیاری از افرادی که اغلب نیمی از زندگی خود را باسردرد گذرانده اند، از آن به عنوان روشی درمانی برای بهبود سردردهایشان استفاده می کنند.(درمان میگرن با تزریق بوتاکس) تزریق بوتاکس در عده زیادی از بیماران مبتلا به میگرن می تواند باعث قطع و یا طولانی شدن فاصله بین حملات سردرد به مدت سه ماه تا چهار ماه شود.

تزریق بوتاکس میگرن علاوه بر شل کردن عضلات، با کاهش انتقال سیگنالهای درد به نخاع، موجب بهبود یا درمان سردردهای میگرنی خواهد شد. این خدمت با بهترین تکنیک در کلینیک تخصصی دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج قابل انجام است. لازم به ذکر است تزریق بوتاکس میگرن در این مرکز تاکنون با موثرترین نتایج همراه بوده است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

درمان میگرن با بوتاکس

قبل از اینکه سردردهای میگرن شروع بشوند، بوتاکس می تواند از ایجاد آنها به خوبی جلوگیری کند ولی مقداری زمان می برد تا بتواند به خوبی تاثیر خود را بر روی رشته های عصبی بگذارد. پزشک متخصص داروی بوتاکس را در 40-30 نقطه ( حدود 31 نقطه ) سر و گردن و شانه ها تزریق می کند .

در هر نقطه باید مقدار مشخصی از داروی بوتاکس که خاصیت درمانی برای میگرن دارد تزریق شود و بنابراین دوز اثر و محل تزریق بوتاکس برای درمان میگرن کاملا متفاوت با زیبایی است . اگر بیمار در منطقه ای خاص درد بیشتری دارد توصیه می شود حتما با پزشک خود در میان بگذارد تا در صورت صلاحدید مقدار بیشتری از دارو را در آن منطقه تزریق کند (Follow the pain ) .

بنابراین مقدار و محل های تزریق بوتاکس تخصصی میگرن برای هر بیمار ممکن است متفاوت باشد که توسط متخصص تعیین می شود. نتایج درمانی کاهش حمله های سردرد معمولا 3-2 هفته بعد از تزریق بوتاکس شروع می شود و این مساله باید حتما توسط پزشک به بیمار توضیح داده شود .
معمولا هر 12 هفته تزریق بوتاکس باید تجدید شود ولی این زمان کاملا وابسته به پاسخ شخص است و بعضی بیماران مدت زمان بیشتری را با یک تزریق بوتاکس تخصصی میگرن بدون درد سپری می کنند.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

بوتاکس برای درمان میگرن در چه نواحی از صورت و بدن تزریق می شود؟

نواحی که بوتاکس تزریق می شود، بستگی به نشانه های میگرن بیمار دارد. معمولا نواحی که بوتاکس برای درمان میگرن تزریق می شود، عبارتند از:
1. پیشانی
2. هر دو گیجگاه
3. پشت و کناره های گردن
4. قسمت بالایی شانه ها
5. پشت سر

فواید تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

نشانه های سردردهای میگرن عبارتند از:

بوتاکس می تواند تمام این نشانه ها را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد. بعد از تزریق بوتاکس، حدودا ۱۰ الی ۱۴ روز طول می کشد تا احساس راحتی کنید. در بعضی از موارد هم ممکن است نشانه های میگرن بیمار کاهشی پیدا نکند و دوباره همان سردردها را تجربه کند.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

مراقبت‌های لازم برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس میگرن

اقدامات بعد از تزریق بوتاکس میگرن

جوش و جای جوش از مشکلات شایع پوستی هستند که با وجود ناخوش آیند بودن، درمانهای بسیاری برای رفع آنها وجود دارد. شما برای درمان جوش و جای جوش در سنندج می‌توانید با مراجعه به مراکز مجهز و تخصصی پوست از روشهای درمانی مناسب پوستتات بهره مند شوید.

نازنین [ 1402-08-04 ]
سلام دکتر جان من هربار که بوتاکس زیبایی می زنم ابروهام بیش از حد بالا می ره چکار باید بکنم؟