منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / اقدامات پس از جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی

اقدامات پس از جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی

در این مطلب به بررسی جوانب جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاسیتی می‌پردازیم. در مطالب قبلی نیز نکاتی در درباره عمل جراحی بلفاروپلاستی ارائه گردید که این مطلب در تکمیل مطالب قبلی جراحی زیبایی پلک تهیه گردیده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

یخ درمانی پس از جراحی پلک

در روز اول ، باید هر ساعت که بیدار هستید ، کمپرس یخ را به دفعات و هر بار 10 تا 15 دقیقه استفاده کنید. یخ باید تورم را کاهش دهد و کبودی را به حداقل برساند. در روز دوم، هر چند ساعت یکبار و هر بار حدود 10 تا 15 دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید؛ و پس از 48 ساعت، برای بهبودی سریعتر باید کمپرس گرم استفاده شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

مصرف داروها پس از جراحی پلک

در صورت لزوم ، پزشک به شما راهنمایی می کند که چه داروی مسکنی مصرف کنید. بیشتر افراد فقط به مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن نیاز دارند. در دوران نقاهت انتظار ناراحتی خفیف را داشته باشید. اما اگر درد شدید است یا تغییرات بینایی ایجاد می شود، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

آرایش کردن پس از جراحی بلفاروپلاستی

درروزهای اول پس از جراحی پلک، چشم ها متورم کبود و قرمز می شوند. سفیدی چشم (اسکلرا) نیز ممکن است قرمز و پرخون شود؛ و این شرایط ممکن است چند هفته طول بکشد تا بهبودی حاصل شود. در این مدت نباید آرایش چشم داشته باشید.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ارتباط باشید.

استفاده از لنز و عینک پس از جراحی

وقتی تورم پلک به اندازه کافی فروکش کرد، می توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید. اگر از عینک استفاده می کنید، می توانید هر زمان که بخواهید بعد از جراحی آن را با دقت استفاده کنید. در واقع پس از جراحی پلک استفاده از عینک بلامانع است.

بخیه های جراحی پلک

بخیه های جراحی، حدوداً یک هفته پس از عمل توسط پزشک کشیده می‌شوند.

عوارض احتمالی جراحی پلک

عارضه احتمالی جراحی پلک عدم توانایی موقتی در بستن کامل پلک ها است. این بدان معنی است که ممکن است چشم ها به طور غیر طبیعی خشک شوند.

پس از جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی باید چه کارهایی انجام بدیم

معمولاً این وضعیت پس از چند هفته یا چند ماه برطرف می شود و در این مدت به روشهای درمانی مانند استفاده از قطره های چشمی، مرطوب کننده هوا و حتی بستن چشمها نیاز می‌باشد.

سایر عوارض بالقوه بلفاروپلاستی عبارتند از:

همانطور که در بالا ذکر شد ، همیشه در صورت مشاهده علائمی مانند درد شدید یا تغییر بینایی پس از انجام یک عمل ، سریعاً با جراح خود تماس بگیرید

کلام آخر

بیشتر افرادی که تحت عمل جراحی پلک قرار می گیرند، رضایت بیشتر و بهبودی پلکها را گزارش می دهند. کسانی که در اثر چین خوردگی های اضافی پوست، به مشکلات بینایی دچار شده اند نیز اغلب در زمینه بینایی وضعیت بهتری پیدا می‌کنند.

تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین اقدامات در کلینیکهای پوست و لیزر است. با این روش چین و چروکهای صورت رفع می‌شود؛ سردردهای میگرنی التیام می‌یابد و مشکل تعریق شدید نیز حل می‌گردد. توصیه می‌شود از تزریق بوتاکس نزد افراد غیر پزشک و در مراکز غیر مجاز خودداری نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465