منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روش های درمان چین و چروک دور چشم

روش های درمان چین و چروک دور چشم

چروکهای دور چشم از شکایات شایعی است که مبتلایان به آن را به پیگیری درمان یا جلوگیری از آن مجبور میکند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل چروک دور چشم چیست؟

1-پوست اطراف چشم نازک است
2-پوست اطراف چشم بیشتر در معرض نورخورشید است

3-ما معمولا ً برای بیان حالات روحی و هیجانی(خندیدن گریستن) ازعضلات اطراف چشم استفاده میکنیم.انقباض مکرر این عضلا در طول زمان بتدریج منجر به ایجاد چین و چروک اطراف چشم میشود.
بخصوص وقتی با گذشت سن بافت کلاژن اطراف چشم تحلیل میرود و بافت زیر پوستی اطراف چشم نازک میشود، خطوط ناشی از انقباض عضلات صورت خود را بیشتر نشان میدهد.

4-چشم ها تحمل نور زیاد را ندارند. بدنبال مواجهه با نور مستقیم خورشید عضلات اطراف چشم منقبض میشوند تا نورکمتری به درون چشم برسد. انقباض مکرر این عضلات چروکهای دورچشم را تشدید میکند
5-پاک کردن مکرر آرایش دورچشم: براخی افراد از آریش چشم و پوست اطراف چشم استفاده میکنند.آرایش چشم و مواد آرایشی به خودی خود ضرر ندارند.اما پاک کردن مکرر آنها بویژه با صابون منجر به خشکی پوست اطراف چشم و بیشتر دیده شدن چروکها میشود.بنابراین اگر مقید به پاک کردن کامل آرایش دورچشم چند باردرروز می باشید بهتر است اصلا ازآرایش چشم اسفاده نکنید.

6-لاغر شدن و کاهش وزن:بدنبال کاهش وزن اول چربی های اطراف چشم آب میشوند.بخصوص اگر این کاهش وزن در سنین بالا وبیموقع باشد،باعث پدیدار شدن چروکهای اطراف چشم میشود.بنابراین حفظ متناسب وزن به نحوی که مجبور نشویم در سنین بالاتر که کلاژنهای بافت زیر پوستی اطراف چشم تحلیل رفته و نازک شده اند،وزن کم کنیم برای جلوگیری از ایجاد چروکهای دورچشم ضروری است.
7-بخش مهمی از علل ایجاد چروک دراطراف چشم ذاتی و ژنتیکی است.

آدرس اینستاگرام

راه درمان چروک دورچشم چیست؟

با توجه به مطالب بالا اولین قدم دوری ازآفتاب است. استفاده از کرمهای ضد آفتاب در پوست اطراف چشم برای چشم ضرر ندارد.البته ممکن است برخی افراد بدنبال مالیدن کرم ضد آفتاب اطراف چشم دچارا شک ریزش شوند.این افراد معمولا ً به ماده بنزوفنون درون ضدآفتابها الرژی دارند. وبهتر است از مواد ضد آفتاب فاقد بنزو فنون استفاده کنند.

آیا کرم های دورچشم در پیشگیری و درمان چروک های دورچشم اثر دارند؟

همه آنها اثر ندارند. فقط برخی از آنها مؤثرند. پوست اطراف چشم خشک است بنابراین کرمهائی که خاصیت آبرسانی ومرطوب کنندگی داشته باشند بانرم کردن پوست دورچشم ظاهر چروکها را بهتر میکنند. بنا براین باید همیشه از آنها استفاده کرد. برخی از کرمهای دورچشم حاوی مواد لایه بردار ملایم هستند.بخصوص این نوع کرمها در درمان چروکهای ریز و ظریف اثر دارند.برخی از این کرمها دارای مواد ضد چروک غیر لایه بردار هستند.از جمله این مواد میتوان به ماده ماتریکسیل اشاره کرد.

البته اثر بخشی این مواد هنوز بطور مشخص از لحاظ علمی ثابت نشده است.اما بنظر میرسد بی اثر نباشند. بهرحال هیچ کدام از این کرمها رو چروکهای عمیق و چروکهائی که در اثر انقباض عضلات پوست اطراف چشم ایجاد میشوند اثر ندارند.
مؤثرترین روش درمان چروکهای اطراف چشم دیسپورت یا تزریق بوتاکس است. چروکهائی که هنگام خندیدن ا یجاد میشوند، بتدریج عمیق شده و در حالت عادی نیز نمایان میمانند..بعداز چند ماه(معمولا ٌ بین چهار تا شش ماه )اثر بوتاکس از بین میرود اما چروکها هم از چها ماه قبل نازک تر و ضعیف تر هستند.معمولا ً تزریق بوتاکس نیاز به تکرار دارد.

از لیزر نیز میتوان در درمان چروکهای اطراف چشم استفاده کرد.بخصوص در افرادیکه پوست روشن دارند و چروکهای عمیق آنها با بوتاکس بطور کامل محو نشده برای درمان با لیزر کاندید مناسبی هستند.بهترین نتیجه از درمان همزمان بوتاکس و لیزر بدست می آید.ابتدا باید باتزریق بوتاکس عضلات اطراف چشم بیحرکت و سپس لیزر انجام شود.
تزریق بوتاکس یا دیسپورت اطراف چشم مهارت خاصی می طلبد. اگر مقدار تزریق شده کم یا بیشتر از نیاز باشد نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد.حتما باید این کار توسط متخصص پوست انجام شود.

صرف هزینه زیاد برای خرید کرمهای گران قیمت دورچشم همیشه فایده ندارد.اگر دنبال یک راه واقعی ومؤثر برای درمان چروک دورچشم هستید حتما ٌ با پزشک متخصص پوست مشورت کنیید
نویسنده: دکتر شیزرپور

جای جوش یا اسکار آکنه از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی است که در نوجوانی و جوانی که افراد توجه بیشتری به ظاهر خود دارند؛ بیش از هر زمان دیگری بروز می‌نماید. خوشبختانه روشهای بسیار خوبی برای درمان جای جوش وجود دارد که برخی از آنها لیزری و برخی دیگر غیر لیزی می‌باشند. در سنندج نیز این امکان برای شما فراهم است که با مراجعه به مراکز تخصصی پوست، بتوانید از بهترین درمانهای جای جوش بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

یاسین [ 1402-08-04 ]
سلام من ۲۸ سالمه چروک دور چشمم زیاد شده و هم کبودی زیر چشم دارم چ کاری باید کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465