منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

کک مک چگونه درمان می شود؟

یکی از علل شایع مراجعه به متخصصین پوست لکه های پوستی صورت است . لکه های پوستی صورت انواع مختلفی دارند از علل شایع آن کک و مک و ملاسما است در این مقاله به کک و مک و روشهای درمانی آن خواهیم پرداخت.کک و مک بیشتر در افراد بور و در نژادهاو افراد با پوست سفید دیده می شود به صورت لکه های مسطح بدون علامت در نواحی بینی ، گونه ها و پیشانی و دستها یعنی نواحی در معرض نورآفتاب ظاهر میشود، رنگ ضایعات قهوهای روشن است بیشتر از سنین کودکی ظاهر میشود تنها از لحاظ زیبایی اهمیت دارند و اکقزا ارتباطی با بیماریهای سیستمیک ندارند. عوامل ایجاد کننده آن، مسائل ژنتیکی و نورآفتاب میباشد. در صورت مواجه طولانی مدت با نور آفتاب پررنگتر میشوند.

درمان کک مک با لیزر در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست ، قابل انجام است. اگر با مشکلات و بیماری های پوستی از این دست مواجه هستید؛ می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم، با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

درمان

مهمترین عامل در درمان محافظت پوست بخصوص پوست صورت در برابر آفتاب است به این منظور استفاده منظم و صحیح از ضدآفتابها و پوششهای مناسب فیزیکی مانند کلاه، عینک آفتابی و ماسک صورت ،اهمیت زیادی در پیشگیری از ایجاد، درمان و پیشگیری از عود پس از درمان دارد. در صورت درمان ضایعات وادامه مواجه با نورآفتاب ضایعات برگشت خواهند کرد.روشهای درمانی مختلفی برای درمان کک و مک وجود دارد.

1- کرمها

علاوه بر استفاده از کرمهای ضدآفتاب از کرمهای لایه بردار ضد لک برای درمان کک و مک استفاده میشود. معمولاً کرمها باعث کمرنگتر شدن کک و مک می شوند و ضایعات را به صورت کامل از بین نمیبرند مدت درمان طولانی و چند ماه میباشد.

2- پیلینگ شیمیایی

از روشهای مؤثر در درمان کک و مک است، جهت حصول نتیجه مطلوب انتخاب مورد مناسب مراقبتهای بعد از عمل و نحوه صحیح و تجربه اهمیت زیادی دارد. در این روش درمانی از اسیدها جهت لایه برداری پوست استفاده میشود. بهتر است قبل از انجام پیلینگ برای کل صورت، پیلینگ در ناحیة کوچکی به صورت آزمایشی انجام شود و در صورت نتیجه مطلوب و عدم ایجاد لک پوستی در محل،پیلینگ کامل صورت گیرد.

بهتر است پیلینگ در فصلهای پاییز و زمستان انجام شود. در این روش اسید روی کل صورت مالیده میشود و در نتیجه پس از مدت زمان چند روز یک لایه از پوست کنده شده و پوست جدیدی که معمولاً شفافتر، روشنتر و بدون لکه است ساخته میشود مدت زمان انجام پیلینگ چند دقیقه است. بیمار در هنگام پیلینگ دچار احساس سوزش میشود که بعد از مدت زمان کوتاهی از بین میرود. پس از چند ساعت پوست تیره شده و پس از چند روز کنده میشود. در طی این مدت و پس از آن مراقبت در برابر نور آفتاب بسیار اهمیت دارد.

آدرس اینستاگرام

3- لیزر درمانی

انواع لیزرهای پوستی مانند لیزرهای لایه بردار مانند (اربیوم و co2) و لیزرهای ضد لک (مانند کیوسویچ) در درمان کک و مک استفاده میشوند.در بین لیزرهای موجود، درمان با لیزرهای کیوسویچ مؤثر، راحت و کم عارضه کک و مک میباشد.بایستی توجه داشت کلیه درمانهای موجود کک و مک تنها بر روی لکه های پوستی اثرگذارند و باعث از بین بردن یا کمرنگتر شدن آن میشوند اما نوع پوست افراد را که مستعدد ایجاد کک و مک هستند و عامل ژنتیکی دارد را نمیتوان تغییر داد. لذا پس از درمان جهت جلوگیری از عود کک و مک ،محافظت در برابر نور آفتاب بسیار مهم است.

جوش و جای جوش از مشکلات شایع پوستی هستند که با وجود ناخوش آیند بودن، درمانهای بسیاری برای رفع آنها وجود دارد. شما برای درمان جوش و جای جوش در سنندج می‌توانید با مراجعه به مراکز مجهز و تخصصی پوست از روشهای درمانی مناسب پوستتات بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

مانی ساعد [ 1399-07-26 ]
هزینه و کار دکتر چگونه است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465