منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جای جوش، اسکار و آکنه / درمان جوشهای زیر پوستی با روشهای خانگی

درمان جوشهای زیر پوستی با روشهای خانگی

آکنه یا جوش جوانی از بیمازیهای شایع دوران نوجوانی و جوانی است.این بیماری موجب بروز شکلهای مختلف ضایعات پوستی میشود. در درمان و تجویز دارو توجه به نوع ضایعات پوستی دارای اهمیت است.به طور کلی ضایعات آکنه به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم میشوند. اولین ضایعات ایجاد شده در آکنه ضایعات غیر التهابی هستند که کومدون نام دارند از کومدون در سطح جامعه بیشتر با نام جوش زیر پوستی یاد میشود.کومدونها یا سر سیاه هستند(باز) یا سر سفید(بسته).ضایعات التهابی آکنه قر مز رنگ و گاها چرکی هستند. توصیه کلی در مورد آکنه عدم دستکاری جوش است .دستکاری جوشها بخصوص جوشهای التهابی موجب بروز عوارضی مانند باقی ماندن جای جوش میشود.دستکاری غیر اصولی ضایعات غیر التهابی(کومدون) مثلا کندن آنها نیز موجب بروز این عوارض میشود.

کومدونهای سر سیاه(باز)

درمان کومدونها معمولا به دو روش دارویی و فیزیکی انجام میگیرد.در درمان دارویی کومدون ها معمولا از کرمهای لایه بردار استفاده میشود. که معمولا روشی زمانبر است .پزشکان گاها با استفاده از یک وسیله فلزی کومدونها را تخلیه میکنند.اما با کمی حوصله، بیماران به راحتی و بدون ایجاد عارضه میتوانند خود و در منزل اقدام به تخلیه کومدونها نمایند .در اینجا این روش توضیح داده میشود:

یک قطره چشمی مانند کلرامفنیکل تهیه کنید. محتویات آن را خالی کنید.کلرامفنیکل یک ظرف پلاستیکی محکم دارد که در سر آن سوراخ قطره جای دارد. جلوی آینه بایستید.نک قطره را روی سر سیاه کومدون قرار دهید و سپس آنرا روی پوست فشار دهید.کومدون تخلیه میشود و یک ماده سفید پنیری از آن خارج میشود.اگر در روز تنها ده عدد از کومدونها تخلیه شوند پس از مدت کوتاهی تعداد زیادی از کومدونها را میتوان تخلیه نمود که روش موثری در درمان آکنه میباشد.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

تخلیه کومدونهای سر سفید مقداری مشکل تر است.چون این کومدونها منفذ ندارند.و قبل از تخلیه باید با لانست سوراخ شوند.بهتر است تخلیه این کومدونها را به پزشک وا گذار کنید.بنا بر این دو شرط برای دستکاری جوشها لازم است:اولا جوش التهاب نداشته باشد دوما با روش صحیح آنرا تخلیه نمود.

ضایعات التهابی آکنه این ضایعات نباید دستکاری شوند

نوشته شده توسط: دکتر حسن زاده متخصص پوست

تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین اقدامات در کلینیکهای پوست و لیزر است. با این روش چین و چروکهای صورت رفع می‌شود؛ سردردهای میگرنی التیام می‌یابد و مشکل تعریق شدید نیز حل می‌گردد. توصیه می‌شود از تزریق بوتاکس نزد افراد غیر پزشک و در مراکز غیر مجاز خودداری نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ایمان [ 1395-10-22 ]
سلام من سی ودوسالم هست.صورتم جوشهای ریزریززیادمیزنه وگاهی هم جوش زیرپوستی میزنه که زیادمتورم ن نیست برای درمان. بیشترجوشهای ریزبایدچیکارکنم لطفاراهنماییم کنیدجواب روبه شمارم اس ام اس کنیدخیلی ازتون ممنون میشم

الهام ریسی [ 1395-06-02 ]
صورتم خیلی جای جوش داره هر کاری می کنم هم فابده نداره پوستم هم چربه

ناهید [ 1394-09-28 ]
خیلی مختصر بود ولی ممنون

علی [ 1394-02-31 ]
خیلی خلاصه وار توضیح میدین

نجمه [ 1394-01-15 ]
من دوسه ماهی هست به هر درمان گیاهی رو آوردم ولی بی فایده هست دیگه کلافه شدم میرم جلوی آینه و زارزار گریه میکنم... فکرمیکنم جوش هام بخاطر استرس باشه... دیگه واقعا خسته شدم..فقط از درمان با پیاز یه کم راضی بودم...

یه بنده خدا [ 1393-06-18 ]
واییی اینادیگه چه جوشایی بودبه خودم امیدوارشدم ممنون ازمطالب خوبتون

آناز [ 1393-04-14 ]
تشکر از مطالب مفید سایت

zahra [ 1393-04-06 ]
برای درمان جوشهای زیر پوستی توضیح خ مختصری داده شده با تشکر

زکی [ 1393-01-19 ]
من جوش های زیرپوستی روی پیشانی دارم 22سالمه.حدود چهارسال پیش اومدن مطب یه کرم برام درست کردیدواقعا عالی بود تمام جوش ها میومدن روی پوستم از بین رفتم ولی الان سنندج نیستم.هرچی دکترم میرم فایده نداره

زیبا [ 1392-10-01 ]
لطفا روش درمان جوش زیر پوستی را بهم بگید یا واسم ایمیل کنید

حسین [ 1392-09-26 ]
لطفا روش های پیشگیری از جوش زدن بخصوص از نوع زیر پوستی رو به اشتراک بزارین،ممنون

یکتا [ 1392-07-05 ]
ممنون از مطالب مفیدتون

فاطمه بیرانوند [ 1392-04-26 ]
وای حالم بهم خورد این جوشا رو دیدم...من خیلی با پوستم ور میرم اگه انگشتامو ببندم پوست خیلی خوبی دارم...

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465