منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

درماتيت سبوره ئيك وشوره سر

درماتيت سبوره ئيك يكي از حالتهاي شايع پوست است كه تعداد زيادي از افراد دچار آن مي شوند. اين حالت بيشتر در افراد داراي پوست چرب و در بعضی موارد افراد با پوست خشك ديده مي شود. در موارد شديد اين بيماري به صورت ضايعات قرمز رنگ و پوسته ريزي دهنده در نواحي سر، ابرو، مژه ، چينهاي بيني، كانال گوش، قسمت قدامي سينه و چينهاي بدن ظاهر مي شود ممكن است ضايعات بيمار خارش دار باشند. در موارد خفيف تر فقط بعضي از قسمتهاي فوق مبتلا مي شوند. شوره سر نيز نوع خفيف درماتيت سبوره ئيك مي باشد. با اين تفاوت كه در اين نوع قرمزي وجود ندارد و خارش كمتر است. در ايجاد اين حالت عواملي مانند ارث چربي پوست و بعضي از عوامل محيطي مانند نو آفتاب دخيل است. هرچند يكي از عامل بروز اين حالت قارچي به نام PO است و در درمان از عوامل ضد قارچ استفاده ميشود اما اين بيماري پوستی واگير نيست و جز بيماريهاي قارچي محسوب نميشود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

افراد مبتلا به اين حالت بايستي توجه داشته باشند كه سير درماتيت سبوره ئيك مزمن است و گاهي چندين سال طول مي كشد. با وجود اين احتمال بهبودي خودبخود وجود دارد. هدف از درمان كنترل بيماري و كاهش علائم است نه از بين بردن دائمي ضايعات.افراد دچار اين حالت بايستي بطور مرتب نواحي مبتلا را با شامپوهاي ضد شوره شستشو دهند به نحوي كه كف شامپو به مدت 5 دقيقه در تماس با پوست باشد. در مواقعي كه بيماري شديد است اين كار روزانه ودر موقع كنترل بيماري هفته اي يك يادو بار انجام شود.بر حسب شدت و شكايت بيمار ممكن است داروهايي نيز تجويز گردد.

نوشته شده توسط: دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو

همشهریان گرامی! شما می‌توانید بهترین پلاسمای سنندج را در کلینیک های تخصصی پوست این شهر بیابید. با استفاده از پلاسما می‌توانید شاهد جوانسازی غیر تهاجمی اطراف چشم باشید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

میرزایی [ 1399-05-12 ]
سلام. وقتتون بخیر. اقا دکتر من پوست سرم چرب شدید و حداقل باید دو روز یک بار سرم بشورم وگرنه خارشت و شوره میزنه سرم و وهام بیشتر میریزه و ریز داره مو هام و کم پشت شده جلو سرم توصیه شما چیه ؟؟؟؟

رافع الدین رضایی [ 1394-02-10 ]
سلام ممنونم از راهنمایاتون اقای دکتر روزتون بخیر.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465